Regeneracja organizmu po wysiłku. Jakie preparaty działają najlepiej?

Każdy organizm potrzebuje regeneracji po wysiłku fizycznym lub innych czynnościach, które są związane z utratą wielu związków organicznych i witamin. Energia, którą wykorzystuje ciało człowieka jest pochłaniania z tłuszczy i węglowodanów występujących w wielu produktach spożywczych, a także odżywkach białkowych typu WPC. Warto jednak wiedzieć, że prawidłowa regeneracja organizmu jest możliwa tylko wtedy, kiedy zachowana jest odpowiednia dawka snu. W przeciwnym wypadku ciało jest zmęczone, niewypoczęte i skłonne do chorób. Jeżeli po treningu występuje nadmierne uczucie zmęczenia, to należy natychmiast zaprzestać wykonywania tego typu czynności i zastanowić się nad tym, czy w prowadzonej diecie nie występują pewne błędy.

Jak zadbać o odpowiednią regenerację organizmu po treningu?

Posiadając zdolności regeneracyjne super bohatera, nie trzeba byłoby się martwić o wypoczynek. Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna i wymaga stosowania wielu metod wspomagających odpoczynek organizmu. Trenując intensywnie na siłowni, wiąże się to z utratą sporych pokładów energii, która magazynowana jest w ciele człowieka. Aby dostarczyć mu odpowiedni jej poziom, należy zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę bogatą w węglowodany, tłuszcze
i białka. Często jednak jest to niewystarczające i wymaga podjęcia nieco bardziej nowoczesnych kroków.

Jednym ze sposobów wspomagania regeneracji organizmu po wysiłku fizycznym jest przyjmowanie specjalistycznych suplementów diety bogatych w witaminy oraz odżywek białkowych. Przyśpieszają one procesy regeneracyjne, a także poprawiają efekty wykonywanych treningów siłowych. Pomimo tego, że powszechnie przyjęło się, że bolące zakwasy są dobrym objawem, to jednak nie powinno się doprowadzać organizmu do takiego stanu. Prawidłowa suplementacja pozwala między innymi zminimalizować ten efekt zmęczenia poszczególnych partii mięśniowych.

Warto pamiętać o odpowiednich odstępach czasu pomiędzy treningami. Należy także po każdym wysiłku siłowym zapewnić organizmowi kilkanaście minut spokoju, pozwalającego na wyciszenie się i rozciągnięcie wysilonych partii mięśniowych. Dzięki temu można uniknąć występowania zakwasów lub uszkodzeń mięśni. Powolne obniżenie tętna po treningu daje pewność, że organizm
w szybszy sposób będzie w stanie się zregenerować.

O co zadbać po treningu? Jakie preparaty przyjmować?

Najważniejszym elementem, o którym należy pamiętać po wykonaniu treningu, jest oczywiście posiłek. Nie może być on nadmiernie syty. Powinien być jednak bogaty w białka
i węglowodany dostarczające duże pokłady energii do organizmu. Zdrowa i zbilansowana dieta, to gwarancja zachowania odpowiedniego poziomu regeneracji.

Uzupełnieniem dla pełnowartościowej diety mogą być preparaty oparte na białkach WPC, owocach, a także mleku. Da to pewność,
że organizm uzupełni kompleks witamin i minerałów, które mogły zostać utracone podczas intensywnego treningu siłowego lub aerobowego. Przed treningiem można przyjąć zapobiegawczo tzw. przedtreningówkę, czyli popularne BCAA. To potężne wsparcie dla każdego organizmu przyśpieszające jego regenerację i pozwalające lepiej wykorzystać zmagazynowane siły witalne. Po treningu można także zdecydować się na przyjęcie dawki kreatyny, która przyśpiesza syntezę białek, co przekłada się na lepsze efekty ćwiczeń.

Czy warto przyjmować suplementy wspomagające regenerację organizmu?

Zdecydowanie warto wybierać profesjonalne produkty, które są wsparciem dla osób aktywnych fizycznie i potrzebujących szybkiej regeneracji. Trzeba jednak pamiętać, że nowoczesne metody produkcji suplementów pozwalają na ich bezpieczne przyjmowanie wyłącznie w połączeniu ze zdrową i zbilansowaną dietą. Nie mogą one być podstawowym budulcem i składnikiem dla organizmu,
a jedynie dobrze prosperującym dodatkiem wspomagającym procesy regeneracyjne. Stosowanie się do podstawowych zasad zdrowego żywienia i suplementacji pozwoli na osiąganie zamierzonych efektów w krótkim czasie.