Suplementacja organizmu związkami magnezu – co wykazują badania laboratoryjne?

Organizm człowieka potrzebuje wielu związków organicznych
i witamin, które przyczyniają się do jego poprawnego funkcjonowania na co dzień. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy z powagi sytuacji i dopuszcza do licznych niedoborów witamin. Często braki występują ze względu na brak zbilansowanej diety, spożywanie dużej ilości napojów alkoholowych, a także kawy, która wypłukuje liczne związki organiczne, a w tym magnez. Niedobory magnezu mogą powodować skurcze mięśni, gorsze samopoczucie oraz słabszą koordynację ruchową. W przypadku sportowców niedobory tego związku mogą prowadzić do zmniejszenia efektów treningów, a także spadków formy.

Jak działa magnez i czy jest potrzebny?

Magnez w formie suplementów jest bardzo ważnym składnikiem każdego organizmu. Trzeba jednak dokładnie wiedzieć, jaki typ magnezu będzie najlepszy. Uzupełnianie niedoborów tego pierwiastka jest bardzo ważne, ponieważ pozwala uniknąć wielu nieprzyjemnych tego skutków. Istotne jest jednak przyjmowanie odpowiedniej dawki oraz formy preparatu, ponieważ nie każdy będzie w stanie wchłaniać się odpowiednio szybko dla danego organizmu.

W przypadku występowania braków magnezu w organizmie należy przede wszystkim zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę, która jest gwarancją uzupełnienia jakichkolwiek niedoborów. Ważne jest też, aby nie włączać do swojego codziennego żywienia sporych ilości kawy lub napojów kofeinowych, ponieważ wypłukują one praktycznie całe pokłady magnezu, które zostały zmagazynowane w organizmie. Warto wiedzieć, że produkty bogate w magnez to głównie ryby
i warzywa.

Niedobory magnezu mogą prowadzić do ciężkich schorzeń nerek, trzustki, tarczycy lub nawet prowadzić do zaburzenia trawienia.
Dla osób aktywnych fizycznie utrzymywanie odpowiedniego stężenia tego pierwiastka powinno być szczególnie istotne, ponieważ pozwala wyeliminować ewentualne skurcze mięśni po ich przeciążeniu. Nieprzyjemnym skutkiem niedoborów magnezu może być też nadmierne wypadanie włosów.

Suplementacja organizmu,
a magnez. Czy warto?

Po zastosowaniu odpowiedniej i zdrowej diety można przystąpić do stosowania suplementacji organizmu preparatami o wysokim stężeniu magnezu. Powinny być one jednak ostatecznością, jeżeli nie jesteśmy w stanie uzupełnić niedoborów, spożywając produktu
o wysokiej jego zawartości. Najlepszym sposobem na utrzymanie prawidłowego poziomu magnezu w organizmie jest spożywanie orzechów, produktów pełnoziarnistych, a także migdałów.

Decydując się na przyjmowanie suplementów posiadających
w składzie magnez, należy mieć świadomość, że musi być on
w odpowiedniej formie – takiej, która umożliwi jego szybkie
i prawidłowe wchłanianie. Aby suplementy działały zgodnie
z oczekiwaniami, należy przestrzegać zdrowej diety, a także zaleceń znajdujących się na opakowaniu danego produktu. Nie istnieją znaczne przeciwwskazania, co do tego, w jaki sposób powinno przyjmować się suplementację magnezową. Warto jednak zwrócić uwagę na stężenie tego pierwiastka w przyjmowanych preparatach. Dostępne na rynku produkty powinny być także odpowiednio przebadane farmakologicznie pod względem występowania odchyleń w składzie lub braku skutków ubocznych. Badania laboratoryjne przeprowadzane są za każdym razem, kiedy na rynek wprowadzana jest nowa partia danego produktu, dlatego można mieć pewność, że kupując suplementy diety przez internet lub stacjonarnie nie ma możliwości wystąpienia trefnych partii.

O czym pamiętać przyjmując magnez w formie suplementu?

Należy pamiętać przede wszystkim o zachowaniu zdrowej
i zbilansowanej diety dopasowanej do danego organizmu. Trzeba też mieć na uwadze formę suplementu zawierającego magnez. Najlepszym wyborem będzie cytrynian magnezu, który może być przyjmowany w tabletkach. Charakteryzuje się on przyswajaniem przez organizm człowieka na poziomie niemalże 25-30%, co jest bardzo dobrym wynikiem. Reasumując, suplementacja magnezem jest bardzo ważna i każdy człowiek ceniący sobie swoje zdrowie powinien się na nią zdecydować przy zachowaniu zdrowego rozsądku.